The outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janco Faasse - WaarBenJij.nu The outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janco Faasse - WaarBenJij.nu

The outback

Door: Janco

Blijf op de hoogte en volg Janco

13 Oktober 2016 | Australië, Sydney

G'day everyone!

Zit alweer een maand in Australie, de tijd gaat snel. Dinsdag de 27ste ben ik met al mijn hebben en houwen in mn auto Sydney uit gereden. Ben daar net voor de blue mountians gestopt, om Bill en Yvonne Zonneveld men auto te laten zien. Bill en Yvonne had ik die woendsdag ervoor kennis mee gemaakt( ze wonen in Emu Plains), is familie van Hessel en had adressen gekregen. Super aardige mensen! Nadat mn auto grondig was gecheckt door Bill en Simon (hun zoon die er voor 1,5 week was, woont in Western Australia) ben ik de volgende morgen met simon door de blue mountians heen gereden en hebben we daar de meest favoriete plekken bezocht. Simon ging met de trein terug naar Emu Plains en ik ben verder gegaan naar mudgee.

Eerste nacht in men auto beviel prima. Zonder echt een concreet plan ben ik naar Bourke gereden. Daar een paar avonden in de pub gehangen en rondvraag gedaan maar t mocht niet baten, er was niet echt werk in die omgeving. Die nacht had ik ook nog een poging tot auto inbraak :p lag lekker te slapen en ineens werd er tegen 4 uur snachts aan de handvaten van mijn auto gerommeld en 2 mannen schenen met zaklampen naar binnen. Ik heb toen maar een klap opt raam gegeven en wat geschreeuwt en ze renden toen weg. Was wel een leuke belefenis opzich, alleen ik lag niet super lekker het half uurtje daarna

In de pub ontmoette ik Gary Murphy een Australier die in Bourke twee weken stage liep in het ziekenhuis. Zat ik het huis van de universiteit in de zelfde straat als het ziekenhuis. Hij nodigde mij uit om bij hem een paar dagen in te trekken. Veel ge BBQd en rugby gekeken en goeie gesprekken gevoerd :p In de tussentijd veel gesoliciteerd en rondgekeken op gumtree maar het mocht niet baten een job op een cattle station begon er steeds meer en meer niet in te zitten. Zit gewoon in t verkeerde seizoen en als ze mensen vragen vragen ze bijna alleen maar vast personeel. We hebben zondags het Gundabooka National Park bezocht, was wel mooi!

Dinsdag ben ik weg gereden naar Walgett NSW, waarom Walgett weet ik zelf ook niet. Daar aangekomen gelijk op Gumtree gekeken en ik zag een aanbod van Tim O'Brien die een graan en sheep farm had. Was het rondzoeken naar werk wel een beetje zat dus had hem gelijk gebeld. Nauwja, ik kon gelijk komen en alles was prima. Hij heeft een huis met zijn vriendin samen in Walgett maar Karuma (de boerderij) is 190 km verderop ongeveer (daar heeft hij ook een huis).

Na woensdag voorbereidingen te hebben getroffen zijn we donderdag naar Karuma gegaan. Donderdag en vrijdag hebben we veel voorbereidingen getroffen voor de aankomende oogst over 3 weken (veel voertuigen verrijden). Nu denk je van daar gaat toch niet zoveel tijd in zitten, maar je rijd zo 20 km heen 20 terug om even dingen op te halen dus daar zit veel tijd in. Verder wel strakke dingen gedaan (kangaroo schieten, rivier kreeften vangen enzo) . Tim weet echt alles van het leven in de outback want hij is hier opgegroeid wel leuk om al die verhalen te horen! Tis overigens een super goeie kerel die wel van een biertje of 1 2 3 4 houd en nooit loopt te zeuren. Zaterdag en zondag de tijd weer doorgebracht in Walgett. Veel gevist en gechillt met de boss. De komende twee weken treffen we voorbereiding voor harvest en de harvest duurt 3-4 weken, ik mag dan waarschijnlijk met de chaserbin of de combine rijden hele dagen. Er moet dan wel redelijk doorgewerkt worden 80 uur per week of meer. De job is tot hopelijk tot half december, ik wil met kerstfeest en oud en nieuw ook wel in sydney zijn.

Karuma ligt 80 kilometer van het eerste dorpje af dus er is helemaal niks, het is altijd gezellig met de baas maar zou hier ook weer geen jaar willen zitten dan word het een beetje saai denk ik.

Affijn ik heb weer genoeg gepraat tot ziens maar weer !

Cheers Janco

  • 13 Oktober 2016 - 09:44

    Jasmijn Maljaars:

    Ha Janco, leuk om je belevenissen te lezen! Nog geen heimwee;)? Doe voorzichtig daar en geniet ervan!!

  • 13 Oktober 2016 - 13:24

    Tanja Paardekooper :

    Wauw Janco wat een belevenissen. Heerlijk om je verhalen te lezen.
    In ieder geval heb je voorlopig even je werk.
    Veel succes weer!!

  • 13 Oktober 2016 - 21:40

    Marijke Faasse:

    leuk hoor die Blogs. kunnen we op afstand meeleven. Ga zo door. Tot schrijfs.

  • 19 Oktober 2016 - 19:19

    Daniël Louws:

    Hej Janco,

    Super dat je nu werk hebt gevonden! Geniet ervan en ben weer benieuwd naar je volgende blog.

    Groetjes Daniël en Josine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janco

Ik wil dmv deze site kennissen en vrienden op de hoogte houden van mijn stay in Australie en volgend jaar ook nog Nieuw-Zeeland,

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 5338

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 01 Juni 2017

Werken en rondreizen Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: