Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janco Faasse - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Janco Faasse - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Janco

04 December 2016 | Australië, Sydney

Hey mates,

Het is weer al een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven dus bij deze!

Ze zeggen wellis dat er niks maar dan ook niks zeker is als je backpacker ben! Ik heb het ondervonden ;) Na 2,5 week op de farm kwam men baas en zei dat hij een Australier met een paar jaar ervaring kon krijgen dus ik kon weg. Persoonlijk vind ik dat hij er wel wat eerder mee had mogen komen maargoed! Hij zei op het begin al dat hij liever australiers had maar dat hij ze niet kon krijgen. Dit was wel even zuur maarja, er is nog geen man overboord genoeg werk in australie ;) Ik ben daarna naar brisbane gereden en ben via brisbane terug gegaan naar Sydney (Coffs Harbour, port maquarie en New Castle).

Had al van verschillende mensen gehoord dat je grof geld kon verdienen in de bouw in Sydney (construction) dus daarom ben ik weer terug gegaan. Ik had het al wel eerder vernomen maarja, ben enorm niet technisch en heb twee linkerhanden, dus ik dacht dat gaat hem toch niet worden voor mij. Maar ze hebben altijd mensen nodig voor een beetje dom werk waarbij je niet al teveel na hoeft te denken. De eerste paar weken had ik wat cash in hand baantjes als verhuizer en tuinman. In de tussentijd heb ik mijn White Card gehaald (soort VCA examen voor in de bouw). Precies op de dag dat ik naar een uitzend bureau wilde gaan voor werk in construction werd ik ziek. Na 1,5 week ziek zwak en misselijk ben ik het eerste beste uitzendbureau binnengestapt en gevraagd of ze werken hadden. Het antwoord was: ' a lott'.

Ik kon gelijk de volgende dag aan de slag, over het algemeen vind ik het werk niet zo super interresant maar ik verdien voor een backpacker behoorlijk veel zeker in overuren en weekenden dus dat maakt een hoop goed ;) En met real Ozzies werken is wel leuk, echt relaxte lui ! ik woon tegenwoordig in een sharehouse in woollahra, tussen Bondi en CBD in. Voor de mensen die denken: "we zullen die arme jongen eens wat lekkers uit nederland opsturen"; bij deze mijn adres:

146 Oxford Street
Woollahra, Sydney
2025 NSW
Australia


Ik hoop 23 januari te vertrekken uit the sharehouse en dan met mijn auto herl australie rond. Waarschijnlijk daarvoor nog een tripje vanaf Sydney naar Bali of Fiji van een dag of 10. Heel australie gaat wel leuk worden, een kilometertje of 15-20 duizend, ik heb er zin in!!!

In de komende weken nog even een dakkoffer zien te versieren, want als ik reis doe ik dat graag met iemand en dan heb je wat meer ruimte.

Het huis waar ik zit is super gezellig, heel europa, amerika en azie is vertegenwoordigd. Vaak bbqen we samen of we gaan uit ergens. Wel leuk om zo eens kennis te maken met verschillende culturen en gewoontes. Pas zat ik in de eetzaal met hagelslag. Iedereen keek alsof ze water zagen branden ;) Toen moest ik natuurlijk even uitleggen dat dat heel gewoon is in nederland.

Maargoed het is weer leuk geweest cheers mates! Succes met de kou back in holland, het is hier bijna elke dag 30 graden +



  • 05 December 2016 - 19:58

    Marijke Faasse:

    Succes in het warme Australië vanuit een nogal koud Nederland. Jordi wordt volgende week Donderdag geopereerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janco

Ik wil dmv deze site kennissen en vrienden op de hoogte houden van mijn stay in Australie en volgend jaar ook nog Nieuw-Zeeland,

Actief sinds 26 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1654
Totaal aantal bezoekers 5320

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 01 Juni 2017

Werken en rondreizen Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: